torsdag 24 september 2015

Franska fiskbiffar


Jag gjorde franska fiskbiffar enligt receptet på Arlas hemsida.
Det är gott och lättgjort! Kul när man vill göra fisk på annat sätt än panerad eller gratäng.
Jag hade creme fraiche med vitlök&örter hemma, så jag tog det och följde inte originalreceptet exakt. Det blev gott!
Använd någon vit fisk, kanske dags att ta en billigare variant från hållbara bestånd? Det kryddas ju upp mycket!

Här är mitt recept:

Franska fiskbiffar 4 port.
500 g fisk
1 tsk salt
2 msk örtkyddor (t.ex. provensalska örter som man kan köpa frysta)
2 msk mjöl
2 dl creme fraiche vitlök&örter
Smör att steka i.

Mixa fisk, kryddor mjöl och creme fraiche till en färs. Forma färsen till 8 biffar och stek dem i smör ca 3 minuter på varje sida. Servera till potatismos eller som jag gjorde, med kokt potatis och vitvinssås (färdigköpt)!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar