lördag 17 maj 2014

Hemmagjord daimglass

Lika gott som enkelt!


1 paket Milda vaniljvisp
2 st dubbeldaim (alltså 4 daim)

Vispa vaniljvispen fluffig. Öppna inte daimen utan krossa den först, t.ex. med skaftet till en rejäl kniv. Rör ner krossad daim i vaniljvispen, häll över i en form (ca 0,75 liter) och ställ i frysen några timmar.

Ett tips är att hälla det i en sockerkaksform, stjälpa upp den på ett fint fat och fylla hålet med färska bär!

Här är vi dock mitt uppe i flyttpackande denna helg... Kombinationen av att det är underbar sommar denna helgen (= enormt glassug) och behovet av att tömma kylen gjorde att jag gjorde denna glass idag istället för att köpa :) Det är mycket gott, och så enkelt! Rekommenderas!
Jag hade ett paket vaniljvisp i kylen utifall att det skulle bli rabarberpaj någon dag, men nu fick det alltså bli glass istället!

Det ska bli mycket spännande att upptäcka en ny (lite större) stad, och ett nytt jobb!
Men det känns faktiskt riktigt tråkigt att lämna trädgården, trots att vi bara hyr.
De fina jordgubbsplantor jag planterade i höstas blommar för fullt!


Men jag har fått två tomatplantor av min fina kollega, som ska få bo på balkongen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar