tisdag 14 oktober 2014

Hur mycket kan man göra av en pumpa?

Nu har jag haft bloggen i över ett år, så nu börjar vissa recept återkomma enligt traditionerna!
T.ex. så gjorde jag i helgen pumpamarmelad!


Jag tror detta blev en av de bästa satserna jag gjort! Pumpan var fast och fin och innehöll inte så mycket vatten som den sorten jag använde förra året gjorde. Så marmeladen blev inte så rinnig som den brukar bli, vilket är bra.

Och idag var det dags att ha med mig fika på jobbet igen!
På enhetsmötena varannan vecka ska det nämligen bjudas på fika, och jag hade lovat att fixa det denna gången, redan innan kollegan förra veckan frågade om jag kunde ta fredagsfikat för hennes del...
Ungefär hälften av människorna på enheten är samma som är med på fredagsfikat, så jag ville ändå inte riktigt göra en morotskaka. Men pumpakaka, det är ju något annat det! Kakan blev också bättre än förra året, då den inte riktigt ville resa sig, antagligen pga av allt vatten i den pumpan.
Och kollegorna tyckte det var lite annorlunda och mycket gott, och alla tog två bitar! De frågade ju till och med efter receptet!

Och den sista lilla biten fick ramla runt i burken på cykeln på hemvägen, och den har jag nu glufsat i mig, mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar