söndag 26 oktober 2014

Limedrömmar

Jag vet inte riktigt varifrån jag fick tanken på drömmar med limesmak.
Jag tror de pratade om lime och kokos på Dessertmästarna i veckan. Och sedan tänkte jag på spröda småkakor, som kan behöva en twist för att inte kännas för söta... Och då tänkte jag på limedrömmar!
Men jag vågade inte bara ta ett dröm-recept och ha lime i, då kanske de inte skulle bli sådär spröda och smältande?
Så jag bestämde mig för att googla - och snabbt fick jag inse att jag absolut inte var först på denna bollen!

Jag följde detta receptet och de blev mycket goda!
Spröda som drömmar ska vara, med en tydlig men inte påträngande lime-smak.


Det enda jag gjorde annorlunda var att jag tog i en droppe grön karamellfärg. Jag tycker nämligen ögat ska få veta vad munnen snart ska få smaka!

1 kommentar:

  1. De ser goda ut. Jag gillar spröda hembakade kakor.
    MVH Kristina

    SvaraRadera