tisdag 1 september 2015

Höststart?

Idag är det första dagen på första höstmånaden...
Jag har legat lågt med bloggandet då jag (återigen) är nyinflyttad, och jag har inte riktigt tagit mig tiden för matlagning, särskilt inte för nya recept.

Men nu har jag tagit tag i både träning och mat så nu kommer jag nog igång igen!
Provade att göra grönsaksbiffar igår men ska bättra på receptet lite innan jag lägger ut det.

Här kommer två små tips, bara för att känna att bloggandet kommer igång:

Goaste helgfrukosten: Ett riktigt gott bröd, med philadelphia och marmelad! Helst fikonmarmelade. Denna gången testade jag björnbärsmarmelad och det var också riktigt gott!


Bästa sättet att frysa in hjortron: Lägg dem på o en plåt ett o ett, och ställ in i frysen så att de fryser till. Häll sedan över de i en burk. Då fastnar inte allt i en enda klump i burken! Detta tipset såg ajg på Nyhetsmorgon faktiskt och det funkar perfekt! Det var väl snart två veckor sedan som jag o sambon plockade lite hjortron, nästan 2 liter. Får se vad det ska bli av dem!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar