tisdag 22 juli 2014

Mat på fjället

Jag och sambon har varit på semester i Jämtland, där det blev två kortare (2-dagars) fjällvandringar för min del!
En tur med min syster och hennes pojkvän Storulvån - Blåhammaren tur o retur, och en tur i vildmarken med min sambo från Härbergsdalen till Ankarede.

Det var jobbigt att gå, jag var ovan vid att bära tung packning... Ändå vägde den bara ca tio kilo.
Ett mattips på fjället, som dock väger en del, är att göra pannkakssmet o ta med sig i petflaskor och sedan steka över den lilla gaslågan ;)

Min lyxiga variant av "jägarsnus" höll mig levande. Eller heter det kanske fjällsnus, vandringssnus eller fjällgodis?
Hackad choklad, mandel och russin.
Fast jag tog både mörk och vit choklad. Cashew istället för mandel. Och tranbär stället för russin!



Havregrynsgröt kokar över den lilla elden

Kokkaffe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar