tisdag 29 juli 2014

Drottningpaj


Ikväll blev det lite smulpaj, en vanlig vardagskväll! Lite semesterkänsla måste man ju få behålla trots att jobbet börjat igen ;)

Jag tog mig några minuter idag när jag var ute i skogen på jobbet, för att plocka lite blåbär. Men det blev bara litegrann. Sedan fick jag plocka lite hallon en bit från brukshundkubben ikväll också, för att dryga ut lite. Så det blev en drottningpaj!

Jag hade lite kokos i smuldegen, det blev gott! Och grädden vispade jag med hälften creme fraiche, lite socker och en gnutta vaniljpulver. Det är mycket gott med lätt syrlig creme fraiche till blåbärspaj, rekommenderas!

Liten Drottningpaj
75 g smör
1 ½ dl vetemjöl
½ dl socker
½ dl kokosflingor
2-3 dl bär

225 grader i ca 20 minuter tills pajen fått fin färg!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar