tisdag 20 januari 2015

Raw brownies


Igår provade jag att baka raw brownies till dagens mötesfika, enligt detta recept.
Jag tycker det blev lyckat faktiskt, men det var ändå lite nervöst ifall de andra skulle tycka om det.
Det verkade lite tveksamt men till slut såg jag faktiskt att två av mina kollegor tog ytterligare en bit, och sedan bad två andra om receptet!
Så det får väl anses vara helt ok ändå :) Alla dessa fyra personer var tjejer, undrar o det innebär att de traditionella killarna vill ha sin sockerchock på eftermiddagarna?

Jag tyckte iallafall att det var kul att variera med ett "hälsosammare" alternativ som mättar litegrann och faktiskt innehåller en del vitaminer och mineraler. Det blir tillräckligt med fika på jobbet ändå.

Det är kul med raw för det går så fort också, bara att mixa ihop alla ingredienser! Men jag var allt tvungen att ha lite tålamod med "glasyren" o låta den köras i matberedaren en ganska lång stund för att det inte skulle vara avokadobitar i...

Själv har jag inte riktigt tagit tag i mitt sötsug som är kvar efter jul... På jobbet är jag inte så sötsugen men nu på kvällen, efter att man ätit och promenerat med hunden och sedan ska sitta vid datorn/teven och ta det lugnt en stund... Då blir jag liksom sugen...

1 kommentar:

  1. hmmm
    Tror du den frostingen skulle funka på cupcakes?
    Tänkte att den är mjölkfri och då kunde man göra goda mjölkfria sådana till dem som är allergiska kanske...
    Kristina

    SvaraRadera