onsdag 12 februari 2014

Inför Alla Hjärtans Dag

På fredag är det Alla hjärtans dag!
Jag har tänkt baka en hallonmoussetårta, från boken Alla sorters kakor av Kristina Eriksson.
Jag gjorde chokladbotten idag (den doftar ljuvligt!) och imorgon tänkte jag göra själva hallonmoussen, så att den hinner stelna ordentligt till i övermorgon.


Jag tror att tårtan blir mycket god. Det blir spännande att se om min blir lika fin som den i boken! Den kanske hamnar i ansiktet på sambon om han inte minns Alla hjärtans dag?
Nä det är faktiskt inte så viktigt, men visst är det lite kul om någon visar att de tänkt på mig... Tanken är i alla fall det enda som räknas på Alla hjärtans dag tycker jag :)

Jag har förresten kollat upp det där med upphovsrätt på recept, för jag har varit lite osäker.
Men tydligen anses recept vara information, arbetsinstruktion, fakta. Om det inte är skrivet på t.ex. rim eller vers (att texten är speciell) eller det är något väldigt speciellt recept som kan anses vara ett verk.
Så det är fritt fram att skriva andras recept här i alla fall, men jag vill såklart alltid visa varifrån de kommer och oftast har jag ju min egen twist på det grejer jag lägger upp här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar