lördag 22 november 2014

Det går inte att lyckas jämt...

Skulle prova att göra toscakaka fast med pistagenötter... Men formen jag tänkte använda var ju upptagen så jag tog en annan... Och glömde helt bort att jag brukar halvera receptet till den formen... Så det blev inte så bra...


Men smaken var det ju inget fel på!
Det gick inte riktigt att skära fina rutor och chokladdoppa kanterna som jag tänkt, men helt misslyckad var den ju inte när jag väl skar upp den :)
Så jag får nog prova igen om ett tag. "Gör om - gör rätt!"


Annars har jag gjort lusselängder i eftermiddag också. De blev luftiga och goda!
Jag gjorde som jag alltid gör vetebröd numer - kalljästa!
Inget mer fifflande med exakta 37 grader, smälta smör o sedan vänta tills det svalnar och ha degar som suger upp enorma mängder mjöl!


Nu har jag vilat upp mig med allt fikabröd o årets första julmust, i soffan framför Så mycket bättre.
Nu har jag o köket nästan återhämtat oss efter vad som både känns och såg ut som ett mindre krigsslag i köket... Förutom bakandet har jag ju inhandlat de första klapparna idag, och dessutom promenerat sammanlagt 2 ½ timme med vovven. Tror det är dags för sängen snart och en lugn söndag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar