fredag 12 december 2014

Glöggmingel

I helgen var mina föräldrar här, och jag bjöd på middag. Det blev den julinspirerade rätten med lyxiga vildsvinsköttbullar och grönkålsbulgur. Medan jag rullade köttbullar bjöd jag på ett par små förrätter, eller aptitretare.
Kort och gott dadlar fyllda med blåmögelost och en mandel!
Är dadlarna dessutom redan urkärnade behöver du inte ens skära upp dem! Busenkelt.


Och jag lade också kallrökt lax på köpta tunnbrödkex, med en röra av färskost med pepparrotssmak och lite creme fraiche, och dill (från en liten förpackning i frysdisken)!

Och igårkväll (torsdag) hade vi glöggprovning här i vår lilla lägenhet, med 13 av mina kollegor!
Vi smakade glögg och alla fick försöka pricka in vilken smak det var. Tydligen inte så lätt som man kan tro! Jag gillade chili/choklad glöggen, men den var inte favoriten hos alla... Haha nu minns jag inte ens längre vilken glögg som blev mest omtyckt!
Det var jag o två kollegor som fixade allt, och självklart bjöd vi på massa gott. Jag gjorde de enkla dadlarna igen och de var poppis!
Jag gjorde också små "ostkakor" eller ostnötter. De tog inte slut igår så jag vet inte om det var så omtyckta... Men jag tycker de är goda! Jag knaprade i mig några till soppan på lunchen idag också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar