söndag 9 mars 2014

Matdagbok

Vi stackars svenskar har det inte lätt under vinter, men när våren väl kommer vaknar vi till liv, och då lever vi verkligen!
I helgen har jag grejat i trädgården och planterat blommor, sjungit med kören på kvinnodagen, shoppat lite, grillat, tränat agility, tagit långa promenader i vårsolen...

Jag har inte direkt några recept att bjuda på, för slänga på en fläskkarré på grillen kan väl de flesta! Såhär kommer lite skytbilder från min härliga helg bara...!



Nybakat valnötsbröd till frukost, med smoothie på blåbär, hallon och apelsin.
Brödrecept från Martin Johanssons bok Surdegsbröd, det blev oerhört gott!


Sambon o jag susade iväg o köpte en grill i lördags...
På grillen blev det fläskkarré, sparris, paprika och haloumi, servades med pommes och bea såklart! 

Köpte några lyxiga praliner från Elit choklad i Karlskrona till mig o sambon! 

Ikväll grillade vi korv i kaminen...

 ...och sedan åt vi pekankolaglass med varma hjortron!


1 kommentar:

  1. Jag gillar verkligen din sida och dina fina foton. Jag har blivit inspirerad av många av recepten. Tina

    SvaraRadera